Wizyta na Litwie
Napisane przez  tomir tomir Wycieczki Wycieczki 2333  czytań 2333 czytań 0 komentarzy 0 komentarzy
printer
22 listopada sprzed restauracji "Jantar" o godz. 9.00 Koleta Krause, Monika Labuda, Alicja Dawidowska, Tomir Kobiela i Robert Lawrenc wraz z opiekunami: panią Anną Andryskowską, Danutą Weredą oraz dyrektorem Krzysztofem Andryskowskim wyruszyli do Podbrzezia na uroczystość 5-lecia przywrócenia szkole imienia Stanisława Kostki.
Na miejscu bardzo mile przywitał nas dyrektor Jerzy Plawgo i "porozdzielał" do różnych rodzin, abyśmy mogli się wyspać po długiej podróży.
Następnego dnia odbyła się bardzo podniosła uroczystość. Koledzy z Podbrzezia powitali nas różami - było nam bardzo miło. Braliśmy udział we mszy św. (msza, jak i druga część uroczystości, odbyła się w sali gimnastycznej), potem podziwialiśmy wzruszające przedstawienie o życiu św. Stanisława Kostki. Byliśmy pod wrażeniem śpiewu chóru i pięknych recytacji.
Wieczorem, dzięki uprzejmości naszej gospodyni, która jest policjantką, zwiedziliśmy komisariat. To było ciekawe doświadczenie. Na własne oczy widzieliśmy i "przebywaliśmy" w celi, oglądaliśmy sprzęt, którym policjanci posługują się na co dzień.
Nazajutrz wyruszyliśmy do Wilna. Byliśmy w kościele pw. św. Piotra i Pawła, modliliśmy się przed cudownym obrazem Matki Boskiej Ostrobramskiej, podziwialiśmy kościół św. Anny i zwiedziliśmy muzeum Adama Mickiewicza. Byliśmy także na polskim cmentarzu na Rosie. Wielkie wrażenie wywarła na nas cerkiew trzech męczenników - w cerkwi byliśmy po raz pierwszy. Wycieczkę do Wilna zakończyliśmy zakupami w "Akropolu" - największym domu handlowym w Wilnie.
Ze smutkiem żegnaliśmy naszych przyjaciół z Podbrzezia. Zaprosiliśmy ich do nas, do Sierakowic.
W drodze powrotnej zwiedziliśmy siedzibę książąt litewskich w Trokach. Piękny gotycki zamek na wyspie, niedostępny dla wrogów, bardzo nam się podobał. Do domu wróciliśmy zmęczeni, ale pełni wrażeń.